Amor mort fjord

Díptic sobre l’amor i altres conjectures. Capítol 2

del 27/06 al 15/07

  • dijous, divendres i dilluns – 20hs
  • dissabte i diumenge – 18hs
  • Gènere – drama
  • Idioma – català

Una producció de La Badabadoc

La Badabadoc estrena un

“Díptic sobre l’amor i altres conjectures”

en dos capítols de producció pròpia:

Cuatro noches sin luz i Amor Mort Fjord

  • Amor Mort Fjord és un muntatge de Rosa Molina sorgit de la convocatòria On el Teatre Batega que s’inspira en una història real per aprofundir en el concepte de l’amor a partir d’una premissa ben sorprenent. Del 27 de juny al 15 de juliol

 

La Badabadoc no s’atura, i tot just acabada la 1ª edició del Cicle Latituds, ara proposa un programa doble per juny i juliol que té vasos comunicants amb aquest cicle. Simbòlicament, el fil que servia d’escenografia en un dels muntatges de Latituds, Familia de artistas, s’estén fins a la nova proposta d’aquest estiu, el, un concepte que aplega dos capítols, dues produccions, amb l’amor i les seves circumstàncies com a protagonistes.

Díptic sobre l’amor i altres conjectures és una mini-sèrie teatral que presenta des produccions pròpies, en format de dos capítols relacionats temàticament, que enfoquen l’amor des de dues perspectives molt diferents. Dues històries, dos mons i l’amor com a denominador comú. El primer capítol serà l’obra Cuatro noches sin luz, de Lisandro Penelas. És la segona producció pròpia de la sala, en aquesta ocasió en col·laboració amb la sala argentina Moscú Teatro, ja que el text és de Lisandro Penelas, un dels dos responsables de la sala de Buenos Aires (aquest és el fil que connecta el cicle anterior amb aquesta mini-sèrie teatral). I el segon capítol serà el muntatge Amor Mort Fjord, de Rosa Molina, la tercera producció sorgida de la convocatòria On el teatre batega, promogut per l’Associació de Sales de Proximitat.

Aquest muntatge intens en format de duet, interpretat per Oscar Ripollés i Marco Sanfilippo, ens proposa una història inspirada en fets reals, tot i que -com passa sovint- costi de creure…

Un agent de policia atura un cotxe prop de Calella de Palafrugell pels volts de mitjanit. El conductor ha comès una petita infracció de trànsit. Al volant del vehicle hi ha el Jakob, un noruec que ve conduint el seu Tesla elèctric directament d’Oslo. Sembla cansat i nerviós. El Jakob explica al policia que està casat amb el Marc, un català que va canviar la xafogor de Barcelona pels foscos hiverns escandinaus fa gairebé vuit anys i a qui va conèixer en un bar del centre d’Oslo. En el seu relat, a vegades un pèl confús (i no només a causa de l’idioma), s’hi barreja una història d’amor amb reflexions sobre ecologisme i conviccions personals.

Jakob: “Ell també s’enyorava. Sobretot de la llum del Mediterrani. Sempre em deia que fins que no la veiés no ho entendria. Jo no havia estat mai aquí, al sud, i crec que ara ho estic començant a entendre una mica. Vostè ho entén?”

En acabar d’explicar què és el que l’ha dut a Catalunya, el Jakob fa una insòlita proposat al mosso.

Fins a on és licita la lluita pels nostres ideals?

Quina força té la promesa que fem en algun moment de les nostres vides a algú que estimem?

Ens posa en context la mateixa Rosa Molina, l’autora del text:

La realitat és sovint una molt bona font d’inspiració. 

Al llarg del temps que fa que escric teatre l’he fet servir de tant en tant com a punt de partida, a vegades amb afany documental i d’altres amb el propòsit de fabular, de ficcionar i transcendir més enllà de la simple reconstrucció dels fets.

D’aquesta manera, han vist la llum les codramatúrgies «Migrante» (que recull històries de migracions explicades en primera persona) o «Drap og andre idiotiske uhell» (sobre judicis reals celebrats als tribunals d’Oslo). I l’obra «La contemplació de la bellesa», basada en l’època blava de Picasso i el suïcidi del seu amic i també pintor Carles Casagemas, on conviuen personatges reals i ficticis.

Amor, mort, fiord s’inspira molt lliurament en una notícia apareguda a la premsa espanyola a mitjans de l’any 2021. Els mossos van detenir un vehicle a La Jonquera que circulava en direcció contrària. A dins hi van trobar un ciutadà espanyol de 66 anys (que era originari de Galícia però portava des de la seva joventut residint a Suïssa) i el cadàver de la seva parella, un científic suís de 88 anys que patia Alzheimer i amb qui havien decidir fer un darrer viatge per Europa en cotxe en plena pandèmia.

La història em va deixar corpresa i em va suscitar força reflexions, especialment sobre quins podrien haver estat els motius que van portar la parella a fer aquell viatge. Els temes que més en van ressonar van ser la immigració, la malaltia i l’amor.

En vaig decidir a fer una readaptació i reinterpretació dels fets, incloent-te un país que conec bé (Noruega, on resideixo des del 2018), així com també dos temes que generen un fort debat en l’actualitat, com són els límits de l’activisme contra el canvi climàtic i el fet de poder decidir sobre la pròpia mort.

I d’aquesta va manera va sorgir la història d’amor entre el Jakob Jansen i el Marc Estruch, que és una barreja d’activistes que netegen el fiord, records d’infantesa a l’Empordà, locals d’oci nocturn d’Oslo i revetlles de Sant Joan o Sankthansaften com en diuen al Nord.

Crec que el més interessant d’Amor, mort, fiord és la reflexió sobre la llibertat, la responsabilitat vers els nostres ideals i creences, la convivència (no sempre senzilla) entre cultures i els vincles entre les persones.

També és una crida a no deixar de ser qui som malgrat les circumstàncies. I és que com deia Martin Luter “Si sabés que el món s’acaba demà, jo avui encara plantaria un arbre”.

DÍPTIC SOBRE L’AMOR I ALTRES CONJECTURES

Capítol 2

AMOR MORT FJORD, de Rosa Molina

Del 27 de juny al 15 de juliol

de – Rosa Molina

direcció – Rosa Molina

amb – Oscar Ripollés i Marco Sanfilippo

audivisuals – Àngel Grisalvo

ajudant de direcció – Juan Pablo Mazorra

diseny de llums – Demián Iglesias

disseny d’escenografia – Àngel Grisalvo

producció – La Badabadoc

producció executiva – Agu Doz Costa

premsa – Nèstor Lozano

social media – Gi Soroka

agraïments: On el teatre batega. Takk til Mona Bentzen og Sondre Jensen.

amb el suport de l’ ICEC

durada – 75 minuts

idioma – Català

gènere – Drama

públics – +16

BOCABADATS

Els Bocabadats, en relació al significat de Badabadoc = Quedar-se amb la boca oberta davant d’alguna cosa. És una campanya de fidelització de públics i captació de socis. Els bocabadats, basat en la idea del micromecenatge per promoure la venda anticipada d’entrades i la fidelització de públics.

Gaudeix del teu abonament:

Per compartir

2 Entrades x 30€

Individual

3 Entrades x 45€

Per compartir

4 Entrades x 60€

Individual

5 Entrades x 75€

Per compartir

10 Entrades x 150€

Email

contacto@labadabadoc-teatro.com

Contacte

Carrer de Quevedo, 36 baixos. 08012 Barcelona.
930245140. 636176039

Amb el suport

 

Amb la financiació