Declivi d'un pardal

a partir de Set, d’Amélie Nothomb

Gènere – Teatre 

Idioma – català

 

Declivi d’un pardal

El nen que cantava dalt d’una cadira s’ha fet gran. Aquesta nit es veurà obligat a posar al descobert els seus prodigis. Convençut d’haver realitzat un miracle, Jesús serà testimoni de la catàstrofe irrefrenable a la qual s’ha abocat.

Declivi d’un pardal és el viatge d’un jove superdotat condemnat a complaure les expectatives dels altres. Un text profètic sobre aquelles decisions que es prenen per voler generar felicitat a la resta; sobre el destí tràgic que tota adultesa comporta.

Una reinterpretació de la Passió de Crist en què la construcció de la identitat i les revelacions més íntimes es col·loquen al centre del relat.

«Sempre he sabut que em condemnarien a mort, l’avantatge d’aquesta certesa és que puc concentrar l’atenció en allò que la mereix: els detalls.»

Amélie Nothomb

La Badabadoc acull Declivi d’un Pardal, una versió lliure de la novel·la Set d’Amélie Nothomb

  • Pau Rosell, nominat als Premis Butaca 2023, protagonitza un nou
    monòleg després de l’èxit d’Ivan i els gossos
  • Aquesta versió de la novel·la Set posa la mirada en les
    expectatives, les decisions cabdals i la construcció de la identitat
  • L’espectacle és una reinterpretació desacomplexada i irònica de la
    Passió de Crist
  • Es podrà veure del 22 de novembre al 2 de desembre a La
    Badabadoc

La primera versió teatral de la novel·la d’èxit Set d’Amélie Nothomb es podrà veure a La Badabadoc del 22 de novembre al 2 de desembre. El monòleg Declivi d’un pardal, protagonitzat per Pau Rosell i dirigit per Joel Quesada, parla sobre la construcció de la identitat després d’haver estat un nen prodigi.

La versió lliure, signada també per Quesada, és una reinterpretació de la Passió de Crist, com ja proposa Nothomb a la seva novel·la, però se centra sobretot en com les expectatives de la resta ens condueixen a prendre decisions cabdals pel nostre destí. A través de la mítica figura de Jesús de Natzaret, coneixerem un personatge submergit en una pressió asfixiant per generar felicitat a la resta.

L’espectacle arrenca després que Jesús hagi fet el seu primer miracle públic a les noces de Canà. En una mena d’exercici premonitori, aquest nen acostumat a ser el centre d’atenció serà testimoni de les tràgiques conseqüències del seu acte. Aquesta revelació el durà a voler forjar amb urgència la seva identitat adulta i a descobrir els racons més íntims dels seus desitjos i sentiments.

L’espai escènic, que signa Zoe Serrano, col·loca el públic al voltant d’una taula rodona sobre la qual es troba el nostre protagonista, vestit per Marcel Puigví. La taula de banquet nupcial està plena de restes de menjar, de taques de vi i de vidres trencats que evoquen a un desastre que acaba de tenir lloc, així com a l’ostentositat i fragilitat pròpies del personatge. Amb el disseny de llums de Serrano, aquesta taula s’anirà transformant al llarg de la peça per deixar pas als diversos espais per on aquest Jesús transita.

La blancor de les estovalles es contraposarà amb els colors bordeus i verd fosc del vestuari de Puigví; un figurí que busca l’elegància alhora que la particularitat i la transgressió d’un jove amb l’anhel d’allunyar-se d’allò que esperen d’ell. Els pantalons amples i la camisa translúcida es mouen, gràcies a l’acompanyament de moviment de Sandra Cruz, al ritme de l’espai sonor eteri i cristal·lí de Núria Dalmau; una proposta sonora que vol evocar a la fragilitat del vidre i a l’angoixa rítmica del líquid.

Al llarg de les dues setmanes d’exhibició, la companyia realitzarà dos col·loquis postfunció que permetran aprofundir en el contingut de l’espectacle. Durant el primer, que tindrà lloc el
diumenge 24 de novembre, es voldrà establir una conversa sobre el procés de creació entre els integrants del projecte i els espectadors. El segon col·loqui del diumenge 1 de desembre, comptarà amb la col·laboració de la dramaturga i directora Victoria Szpunberg, amb qui es voldrà generar un debat sobre teatre i fe.

autoria – Amélie Nothomb

dramaturgia i direcció – Joel Quesada

intèrpret – Pau Rosell

espai i il·luminació – Zoe Serrano

vestuari – Marcel Puigví

espai sonor – Núria Dalmau

moviment – Sandra Cruz

fotografies d’assaig – Luca Butturini

teaser – Carles Pujades

fotografies d’espectacle – Júlia Cortina

Durada: 55 minuts
Orígen: Barcelona

Idioma: català

del 08/11 a l’11/11

  • divendres i dilluns – 20hs
  • dissabte i diumenge – 18hs

Email

contacto@labadabadoc-teatro.com

Contacte

Carrer de Quevedo, 36 baixos. 08012 Barcelona.
930245140. 636176039

Amb el suport

 

Amb la financiació